Jordens Undergång?!

2010-03-16   13:15:51



Ja nu har det blivit så mycket diskussioner om att
världen kommer gå under december 2012 så jag
känner att jag måste lägga mig i det här och rätta
upp litegrann och försöka göra er lite lungare :)

Mayafolket har inte sagt att världen kommer gå under 2012 eller 2011.
De har bara sagt att världen som vi känner den kommer inte längre
finnas kvar, detta kan betyda en ny istid (som vi faktiskt går mot)
tredje världskriget, eller att alla äntligen får samma rättigheter.
JA JAG VET! JAG VET att de har haft rätt om andra saker. Men...
om vi ska tänka till lite kanske? Mayaindianerna fanns för många
många många år sedan, deras kalender bestod av sol, måne och
stjärnor. Hur kan de upptäcka att världen ska gå under med hjälp av
det? Ska vi inte isället tro på dagens teknologi? 
Tydligen har de föutspått, digerdöden (pesten), första och andra
världskriget. Men jag tror inte heller på att de föutspådde att nu, år
1939 ska Hitler dra ut i krig på allvar...Nejnejnej, jag tror istället
att Mayaindianerana har sagt att något som förändrar världen
kommer hända, och ja det kan vi ju tolka hur som helst, eller hur?
När vi läser sådana här saker som att något kommer hända år 2012
blir vi gensast öppna för det, eftersom vi är rädd för det och tolkar
det precis som vi vill. 

*Det är många som säger att världen kommer gå under.
År 2000 milleniumskiftet, skulle alla datorer krasha och världen
skulle gå under.

* Bara för ett par år sedan skulle vi förintas via ett
svarthål som vi själv föutsakat med den där stora runda
saken som ska visa hur big bag kom till.

* Enligt Jehovas vittne ska vi ju gå under hela jävla tiden
precis som alla andra kristna sekter påstår. Varje år hittar
de ett nytt år som världen kommer gå under.

Och om vi kollar riktigt noga så inser vi att vi fortfarande lever, och det
finns en jord och den har inte gått under.

Varför har vi just fastnat på att Mayafolket har rätt? De
som levde för 1000tals år sedan. Varför väljer vi att tro att
de har rätt när inte ens våra egna forskare kan föutspå våran undergång?

Nä jag kan skriva hur mycket som helst om det här ämnet, men
det får bli en annan gång. Kommentera gärna om vad ni tycker.
Har jag rätt eller fel? Vad kommer hända 2012 egentligen?

See Ya



Kommentarer






Kommentera inlägget här:




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: